Medlemskap

Varför bli medlem i Lions?

Är du intresserad av människor? Vill Du göra en insats för de som har det besvärligt och gillar Du att ha det trevligt i goda vänners lag? Då är Lions Club rätt för dig!

Vi har våra möten en gång per månad. Då diskuterar vi vilka aktiviteter vi ska satsa på för att få in pengar och hur dessa skall användas. Och så äter vi en bit mat och umgås.

Våra fester, studiebesök och andra klubbaktiviteter brukar samla medlemmarna. Det bidrar till att det är roligt att vara ett Lion. Så unna Dig själv att bli medlem.

Alla är välkomna att bli medlemmar i Lions! Medlemskap i Lions Club innebär gott kamratskap och personligt engagemang.

Visste du förresten att alla medel som vi samlar in direkt och oavkortat användes i vår hjälpverksamhet?          Detta är vi stolta över!

Vill Du veta mer om Lions? Vill du komma i kontakt med Lions Club? Ring eller kontakta någon av medlemmarna eller skicka e-post till webmaster så tar vi kontakt.

Hur blir du medlem?

• Du anmäler ditt intresse!
  • Du får en fadder som hjälper dig tillrätta
  • Du får delta i våra olika aktiviteter och verksamheter under en provperiod
  • Du inbjuds att som gäst delta i våra medlemsmöten och presenteras för klubbens medlemmar.
  • Du får en genomgång av de regler som gäller för medlemskapet
  • Du antas som medlem efter några månader under högtidliga former om medlemsmötet anser att du uppfyller krav och förväntningar på att bli en god Lions

Välkommen